Saras pappa

Saras pappa bor nere i Bangkok så jag fick följa med dem till henns pappas hus. De hyrde en Fiat Punto för han bodde en liten bit utanför cetrum. Efter cirka 30 minuters bilfärd i en trång liten bil utan ac kommer vi fram till ett litet men väldigt fint hus. När vi går in ser vi att han sitter och ber framför en tavla med Buddha på. När han ser att vi kommer springer han mot oss och kramar om Sara. Han hälsar även på Frank och mig. Jag fick veta att han hette Ta. Vi satt och pratade och jag märkte att han var väldigt trevlig så när klockan blev ungegfär 7 så gick vi till en jättefin resturang med god mat. Jag åt Dim Sum. Det betyder "vidrör hjärtat". Maten bestod av många smårätter och det var olika typer av knyten och de drack jag te till. Maten smakade la hysat gött. Ta betalde för alla sedan tog vi bilen tillbaka till hotellet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att maten smakade. Var det starkt? Gott?

2009-12-03 @ 10:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0