Bröllopet

Idag var det den stora dagen då mina nya kompisar Sara och Frank gifte sig. De gifte sig i ett mycket fint tempel som ligger lite utanför staden.
När klockan var fyra började bröllopet. 45 personer var bjudna men det kom bara 40. Vi samlades utanför templet och fick en drink som smakade gott. De sätter på oss gula blomsterkransarm, tagetes. Blommorna gjorde så att jag fick gula fläckar på min skjorta. Plötsligt kom ett tiotal personer med bongotrummor och andra maracas. De sjöng och dansade väldigt fint. När de har dansat klart gick vi in i ett jättefint tempel. Innan vi gick in fick man dock ta av sig sina skor och ställa sig på ett palmblad medans de tväddade mina fötter.

Här är tre av dem som var med på bröllopet.Här är tre av de som var med på bröllopet.

Vi fick sitta på marken. Brudparet fick massor presenter och kastade blomblad på dem. Munkarna läser upp hur de skall gå för dem i livet osv. Sedan lindas det ett band runt allas handleder. Man drog bandet runt handleden 3 gånger för att få bort det onda. Sedan tog man av bandet runt handleden och knöt fast det i brudens handled. Efter det stänkte de lite heligt vatten över brudparet, vattnet var gult för att det låg tagetes blommor i.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Vilken fin blogg du har gjort Viktor! Spännande! ;)

2009-12-01 @ 10:48:12
URL: http://pastamedpesto.blogg.se/
Postat av: Filleb0ii

Jag håller med!

2009-12-03 @ 08:59:36
Postat av: Erik G

Mycket bra skrivet, jag tycker du är en snäll bonde.

2009-12-09 @ 10:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0