Dopet

Mina kompisar Sara och Frank åkte inte bara till Thailand för att gifta sig utan för också vara med på Saras systers nyfödde sons dop som skulle vara idag. Saras syster heter Guava och fick en son för två veckor sedan. Jag, Frank, Sara, Saras pappa Ta och Gauva och Gauvas man Pu var bjudna.

Inom buddhismen har man egentligen inget dop men man tar med sig sitt nyfödda barn till ett kloster för att få dem välsignade. Då brukar munkarna även stänka lite vattem på barnets huvud.

Sara och Frank bjöd sedan på väldigt god mat. Det var buffe och mycket att välja på så jag blev allt mätt. Jag tyckte framförallt om en maträtt som de kallar Pad thai. Det består av nudlar, tofu, ägg, grönsaker och andra godsaker som serverades tillsammans med hackade jordnötter. Jag smakade även på något som de kallade Fried rice och som man kan säga är deras motsvarighet till pytt i panna. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0